Dwudniowa wycieczka do Stradunia

WP_20160615_052Na zakończenie roku szkolnego, klasy 3a i 3b wybrały się na wycieczkę do pensjonatu „January” w Straduniu koło Trzcianki. Wyruszyliśmy w środę, 15.06. z samego rana. Po drodze zwiedzaliśmy na Górze Wisielców, niemieckie bunkry, będące fragmentem umocnień Wału Pomorskiego. Potem oglądaliśmy z zewnątrz Zamek Wedlów w Tucznie. Tam mieliśmy lekcję historii dotyczącą średniowiecza. Był pokaz różnych rodzajów broni i elementów ubioru rycerza. Wybrani, mogli przymierzyć rozmaite hełmy i kolczugi. Na koniec spotkania oddane zostały dwa, bardzo głośne strzały z broni palnej. Później pojechaliśmy na Magiczną Górkę, gdzie na własne oczy mogliśmy się przekonać, że rozlana woda płynie pod górę, wbrew prawom fizyki. W Straduniu, po obiedzie, odbyły się zawody sportowe, a następnie strzelanie z wiatrówki. W międzyczasie odbywaliśmy przejażdżki bryczką. W porze kolacji, piekliśmy kiełbaski nad ogniskiem. Ale to nie był koniec atrakcji. Czekały na nas nocne podchody w lesie i dyskoteka. Na drugi dzień, po śniadaniu,  była zabawa w lesie – „Dwie flagi”, a potem wyruszyliśmy w czterokilometrowa trasę na spotkanie z panem leśnikiem. Opowiedział nam on o swojej pracy i o zwierzętach żyjących na tym terenie. Pokazywał zdjęcia i poroża. Później poprowadził ścieżką dydaktyczną do pomnika przyrody – dębu o nazwie „Wojtek”.Pokonując kolejne 4 km wróciliśmy do ośrodka, gdzie czekało nas jeszcze budowanie szałasów w lesie. Po pysznym obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotna do Poznania. To była bardzo udana wycieczka! Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.