Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”, który realizowany będzie na lekcjach etyki w klasach I – III.

Celem projektu jest m.in.

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozróżniania emocji,

– kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,

– kształtowanie postaw prospołecznych,

– kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno,

– wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci.

 

 

 

Fotoksiążka z realizacji projektu “Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”

 

Dzień Ziemi

 

Dzień talentu
Zastanawialiście się kiedyś, jak i gdzie szukać swojego talentu? Trudne pytanie,
prawda? Nasi uczniowie, realizując kolejny temat z projektu „Z kotem Amadeuszem przez
świat wartości i emocji”, wysłuchali wiersza pt. „O kotku Amadeuszu, który szukał
talentu”, a następnie próbowali odpowiedzieć na pytanie: co to jest talent i jak go odkryć?
Według naszych uczniów talent to jakaś szczególna umiejętność, którą możemy nabyć np.
w szkole lub z którą możemy się urodzić. W uczniach naszej szkoły drzemią talenty takie jak
pływanie czy gotowanie. Na zakończenie zajęć uczniowie wysłuchali audiobooka
pt. „Ukryty talent” i naszkicowali swoje talenty. Pamiętajcie, talent ma każdy, ale być
może jeszcze nieodkryty ;-).

 

Dzień Książki dla Dzieci

Obchody Dnia Książki dla Dzieci rozpoczęliśmy od zaprezentowania swoich ulubionych
książek i krótkiego streszczenia treści. Następnie rozpoczęła się „burza mózgów”, podczas
której gromadziliśmy powody, dla których warto czytać. Pomysłów było bardzo dużo
i wszystkie trafne. Zaciekawieni, co na temat czytania sądzi kot Amadeusz, z uwagą
wysłuchaliśmy wiersza pt. „O kotku Amadeuszu, który nie chciał czytać”. Byliśmy
troszeczkę zaskoczeni, że kot Amadeusz nie chciał czytać, ale na szczęście szybko zmienił
zdanie, co nas ucieszyło. Jeżeli i Wy zastanawiacie się, co daje nam czytanie, to zapraszamy
do obejrzenia bajki pt. „Warto czytać”. My już ją obejrzeliśmy i wykonaliśmy zakładki do
naszych ulubionych książek. Czytajcie, bo jak mówił Umberto Eco „kto czyta książki, żyje
podwójnie”.

 

Dzień Kota

Nie zapomnieliście, że 17 lutego obchodzimy Dzień Kota!?

My pamiętaliśmy, dlatego w ramach projektu „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji” uczciliśmy święto tego jakże pięknego czworonoga. Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat naszych zwierząt, w tym także kotów. Poznaliśmy imiona naszych pupilów i ich zwyczaje. Następnie rozwiązywaliśmy zagadki dotyczące życia kociaków, które wywołały wśród uczniów dużo śmiechu. Na zakończenie zajęć uczniowie wykonali maski kotków i naśladowali ich odgłosy, bo każdy zwierzak swój zwierzęcy język ma, piesek mówi hau, hau, hau, a koteczek miau, miau, miau 🙂

 

Międzynarodowy Dzień Dzielenia Się

Dzielić się – co to właściwie znaczy? Z takim pytaniem musieli zmierzyć się uczniowie w Międzynarodowy Dzień Dzielenia się. Odpowiedzi było dużo i wszystkie właściwe, ale dzieci chciały dowiedzieć się, co na ten temat uważa kot Amadeusz, dlatego z uwagą wysłuchały wiersza pt. „O kotku Amadeuszu, który nie chciał się dzielić”. Dzieci były trochę  zdziwione, ponieważ na początku wiersza kot Amadeusz nie chciał się dzielić. Zastanawiały się dlaczego tak może być i w jaki sposób można rozwiązać tę sytuację. Na szczęście po rozmowie z mamą kot Amadeusz zmienił zdanie, co ucieszyło naszych uczniów, ponieważ uważają, że dzielenie się jest dobre.Wszystkim bardzo podobała się maksyma kotka Amadeusza, według której starają się postępować. Może Wam też się spodoba!

„Pożyczanie, wymienianie, koleżeńskie zachowanie to zasady dziś podwórka wprowadzone przez kocurka”.

 

Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia

 

Światowy Dzień Fair Play

„Już zawody zacząć czas” to mądra piosenka o sporcie i fair play, którą rozpoczęliśmy kolejne zajęcia w ramach projektu „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”. Po wysłuchaniu piosenki uczniowie opowiadali o swoich ulubionych grach oraz o emocjach, jakie towarzyszą im podczas gry. Zgodnie stwierdzili, że nie zawsze trzeba wygrywać, najważniejsza jest dobra zabawa i wspólnie spędzony czas. Taki sam morał wypływa z wiersza pt. „O kotku Amadeuszu, który nie lubił przegrywać”, który dzieci przeczytały na zakończenie zajęć. Cieszy fakt, iż nasi uczniowie wiedzą, że zwycięstwo nie jest najważniejsze.

 

Międzynarodowy Dzień Lenistwa

Czy uczniowie naszej szkoły się nudzą??? Niektórzy twierdzą, że tak, natomiast inni, uważają, że mają swój sposób na nudę. Nasi uczniowie proponują następujące patenty na nudę: godzinka z książką, spacer, zabawa w berka i jazda na hulajnodze, piłka nożna z kolegami, wesoła muzyka, a na koniec troszeczkę telewizji i komputera. Każdy z Was znajdzie coś dla siebie!

PS Mamy nadzieję, że kotek Amadeusz też coś by znalazł 🙂